Delavci opravljajo pomembno vlogo pri upravljanju gospodarskih družb. Aktivno sodelovanje delavcev v organih družb izboljšuje korporativno upravljanje družbe, saj predstavniki delavcev prinašajo poglobljen vpogled v delovanje družbe in tudi specializirano znanje s področja dejavnosti družbe. V delovanje organa vodenja ali nadzora prinašajo neposredno védenje o razmerah v družbi in v okviru interesa družbe izpostavljajo teme, ki so pomembne za zaposlene.
Namen izobraževanja
je natančneje predstaviti vsebino Priporočil dobre prakse pri sodelovanju delavcev v organih vodenja in nadzora. Priporočila so namenjena uporabi v vseh gospodarskih družbah, v katerih delavci sodelujejo pri upravljanju družbe. Po vsebini niso zavezujoča in tudi ne predstavljajo univerzalne rešitve za vse družbe. Predstavljajo pa pomembne smernice za izvajanje določenih vidikov delavskega soupravljanja v praksi, ki jih lahko svet delavcev ter organi vodenja in nadzora upoštevajo pri svojem delovanju v obsegu, kot je primeren in smiseln za posamezno družbo. Ta priporočila se dopolnjujejo z drugimi priporočili dobre prakse.
Komu je program namenjen?
Program je namenjen članom in kandidatom za članstvo v nadzornem svetu, ki so predstavniki delavcev ter deležnikom, ki z njimi pri tem sodelujejo, med njimi tudi sekretarjem nadzornega sveta, predstavnikom strokovnih služb v družbi in članom sveta delavcev.
Strokovni izvajalci
Program
05. 10. 2023
8.00
Registracija in jutranja kava
8.30
Sodelovanje delavcev v organih nadzora za učinkovito upravljanje
mag. Irena Prijović
mag. Irena Prijović
Od leta 2004 je zaposlena kot izvršna direktorica Združenja nadzornikov Slovenije, s katerim je povezana že od njegove ustanovitve leta 1997. Je diplomirana ekonomistka (Univerza v Ljubljani), ki je študij nadaljevala na Fakulteti za družbene vede, kjer je magistrirala z delom: Učinkovitost delovanja nadzornih svetov. Profesionalno se ukvarja s tematiko korporacijskega upravljanja in vodenjem neprofitnih in nevladnih organizacij. Na področju korporacijskega upravljanja se ukvarja s postavljanjem različnih standardov, kodeksov in priporočil, raziskavami in certificiranjem znanj za delovanje v nadzornih svetih in upravnih odborih. Je avtorica in urednica različnih publikacij in priročnikov s tega področja. V praksi deluje kot predavateljica in svetovalka s področja korporacijskega upravljanja in samoocenjevanja nadzornih svetov. Svoje poznavanje dela nadzornih svetov je nadgradila z izobraževanjem s področja učinkovitosti upravnih odborov na Harvard Business School in s področja vodenja upravnih odborov na Insead Business School.
Od maja 2010 do aprila 2017 je bila članica (od leta 2013 namestnica predsednika) nadzornega sveta Petrola d.d. in članica revizijske komisije. Od novembra 2018 je predsednica nadzornega sveta JP Uradni list, d.o.o., od avgusta 2019 pa članica nadzornega sveta Športne loterije, d.d. Od leta 2013 je članica Akreditacijske komisije nadzornega sveta KAD d.d. Od septembra 2018 do konca leta 2022 je bila članica Komisije za prejemke pri DUTB, d.d. Med letoma 2006 in 2019 je bila članica UO ecoDa (European Confederation of Directors' Association) v Bruslju in med letoma 2017 in 2019 tudi predsednica ecoDa. Trenutno je dejavna v okviru različnih delovnih skupin in komisij ecoDa. Je tudi članica Sveta za korporativno upravljanje Vlade RS in ECGCN (European CG Codes Network).
8.35
Izzivi sodelovanja delavcev v organih nadzora in razvojni trendi
predstavitev izsledkov nacionalnih in mednarodnih raziskav
aktualni izzivi v praksi v d. d. in d. o. o.
dogajanje na evropski ravni in predlogi bodočih ureditev
dr. Valentina Franca
dr. Valentina Franca
Dr. Valentina Franca je docentka na Fakulteti za upravo Univerze v Ljubljani. Z vprašanji delavske participacije, vključno s predstavniki delavcev v organih upravljanja, se raziskovalno ukvarja tako na nacionalni kot na mednarodni ravni. Na to temo je objavila vrsto znanstvenih in strokovnih publikacij, ravno tako je kot nacionalna predstavnica vključena v mednarodno skupino razsikovalcev Workers' Participation in Europe pri ETUI.
9.15
Odmor
9.30
Priporočila dobre prakse sodelovanje delavcev v organu nadzora
Kaj je interes družbe in vloga delavcev v organih družbe?
Kandidacijski postopek in postopek izvolitve (izborni postopek) predstavnikov delavcev v organ nadzora
Pogoji za kandidate za predstavnike delavcev v organu nadzora
Gorazd Podbevšek
Gorazd Podbevšek
Gorazd Podbevšekje je korporacijski pravnik in uveljavljen strokovnjak s področja korporacijskega upravljanja in delovanja nadzornih svetov, ki deluje v zasebnem podjetju RMG, d.o.o. in predsednik ZNS.
Z ZNS je začel tesneje sodelovati že leta 2003 kot avtor prvega Kodeksa upravljanja javnih delniških družb ob vstopu Slovenije v EU. Kasneje je z ZNS sodeloval predvsem kot redni predavatelj na izobraževanjih za nadzornike. V ZNS se je včlanil leta 2009 in pridobil Certifikat ZNS.
Kot strokovnjak se je v delo združenja vključeval tudi kot član različnih delovnih skupin in soavtor mnogih avtonomnih pravnih virov s področja upravljanja družb. Leta 2013 je postal predsednik Strokovnega sveta ZNS in od takrat je združenje strokovno predstavljal tudi v razmerju do drugih deležnikov in javnosti. Leta 2019 je postal član UO ZNS. Leta 2019 ga je Vlada RS imenovala v Svet za korporativno upravljanje. V začetku junija 2020 je postal član UO ecoDa v Bruslju, ki predstavlja krovno konfederacijo evropskih združenj, katere član je ZNS. Od junija 2020 je predsednik Združenja nadzornikov Slovenije.
V tem času je pridobival tudi praktične izkušnje iz delovanja v nadzornih svetih in upravnih odborih. Vidni pretekli nadzorniški funkciji sta predsedovanje NS družb NLB d.d. in HIT d.d. Trenutno je predsednik nadzornega sveta SŽ ŽGP d.o.o.
doc. dr. Anja Strojin Štampar
doc. dr. Anja Strojin Štampar
doc. dr. Anja Strojin Štampar je doktorica znanosti s področja prava z opravljenim pravniškim državnim izpitom ter magistra ekonomskih ved z večletnimi izkušnjami v pravosodju in gospodarstvu. Trenutno je odvetnica v odvetniški pisarni Jadek & Pensa.
Po zaključenem dodiplomskem študiju na Pravni fakulteti Univerze v Ljubljani je opravila podiplomski študij s področja mednarodnega gospodarskega prava (LL.M.) na Univerzi McGill v Montrealu, na Ekonomski fakulteti Univerze v Ljubljani pa je v letu 2014 zaključila tudi mednarodni MBA program, ki ga je v letu 2017 nadgradila z bolonjskim magisterijem na študijskem programu poslovodenje in organizacija. V letu 2017 je prav tako doktorirala na Evropski pravni fakulteti na temo korporativnega upravljanja v delniških družbah z enotirnim sistemom upravljanja. Ima delovne izkušnje na področju korporativnega upravljanja, prodajnih postopkov finančnih naložb in korporacijskih prevzemov ter upravljanja premoženja. V več kot desetih letih delovanja na vodilnih delovnih mestih si je pridobila izkušnje z vodenjem družbe, vzpostavljanjem in razvojem delovnih procesov ter projektnim vodenjem. Aktivno se je udejstvovala tudi kot članica nadzornih svetov različnih družb, med drugim tudi kot predsednica nadzornega sveta družbe Aerodrom Ljubljana, d. d. Kot članica različnih delovnih skupin pri Združenju nadzornikov Slovenije je sodelovala pri pripravi priporočil dobre prakse korporativnega upravljanja (Praktični napotki za nadzorne svete pri kadrovanju uprav, Priporočila za imenovanje, odpoklic in ureditev prejemkov članov uprav, Smernice za delovanje upravnih odborov, Priporočila dobre prakse sodelovanja delavcev pri upravljanju). Je avtorica več pisnih strokovnih prispevkov s področja korporativnega upravljanja, korporacijskega pravain upravljanja pokojninskih skladov ter predavateljica na strokovnih seminarjih. Na Evropski pravni fakulteti Nove Univerze je habilitirana kot docentka za civilno in gospodarsko prava ter predava gospodarsko in pogodbeno pravo.
10.45
Odmor
11.00
Priporočila dobre prakse sodelovanja delavcev v organu nadzora - nadaljevanje
Upravljanje nasprotja interesov in neodvisnost predstavnikov delavcev v organu nadzora
Odpoklic predstavnikov delavcev v organu nadzora
Komunikacija predstavnikov delavcev v organih družbe s svetom delavcev
Sodelovanje predstavnikov delavcev v organu nadzora in njegovih komisijah
Poročilo o soupravljanju
Delavski direktor
12.15
Odmor in malica
12.45
Delavnica s praktičnimi primeri
delo v skupinah
Gorazd Podbevšek
Gorazd Podbevšek
Gorazd Podbevšekje je korporacijski pravnik in uveljavljen strokovnjak s področja korporacijskega upravljanja in delovanja nadzornih svetov, ki deluje v zasebnem podjetju RMG, d.o.o. in predsednik ZNS.
Z ZNS je začel tesneje sodelovati že leta 2003 kot avtor prvega Kodeksa upravljanja javnih delniških družb ob vstopu Slovenije v EU. Kasneje je z ZNS sodeloval predvsem kot redni predavatelj na izobraževanjih za nadzornike. V ZNS se je včlanil leta 2009 in pridobil Certifikat ZNS.
Kot strokovnjak se je v delo združenja vključeval tudi kot član različnih delovnih skupin in soavtor mnogih avtonomnih pravnih virov s področja upravljanja družb. Leta 2013 je postal predsednik Strokovnega sveta ZNS in od takrat je združenje strokovno predstavljal tudi v razmerju do drugih deležnikov in javnosti. Leta 2019 je postal član UO ZNS. Leta 2019 ga je Vlada RS imenovala v Svet za korporativno upravljanje. V začetku junija 2020 je postal član UO ecoDa v Bruslju, ki predstavlja krovno konfederacijo evropskih združenj, katere član je ZNS. Od junija 2020 je predsednik Združenja nadzornikov Slovenije.
V tem času je pridobival tudi praktične izkušnje iz delovanja v nadzornih svetih in upravnih odborih. Vidni pretekli nadzorniški funkciji sta predsedovanje NS družb NLB d.d. in HIT d.d. Trenutno je predsednik nadzornega sveta SŽ ŽGP d.o.o.
mag. Irena Prijović
mag. Irena Prijović
Od leta 2004 je zaposlena kot izvršna direktorica Združenja nadzornikov Slovenije, s katerim je povezana že od njegove ustanovitve leta 1997. Je diplomirana ekonomistka (Univerza v Ljubljani), ki je študij nadaljevala na Fakulteti za družbene vede, kjer je magistrirala z delom: Učinkovitost delovanja nadzornih svetov. Profesionalno se ukvarja s tematiko korporacijskega upravljanja in vodenjem neprofitnih in nevladnih organizacij. Na področju korporacijskega upravljanja se ukvarja s postavljanjem različnih standardov, kodeksov in priporočil, raziskavami in certificiranjem znanj za delovanje v nadzornih svetih in upravnih odborih. Je avtorica in urednica različnih publikacij in priročnikov s tega področja. V praksi deluje kot predavateljica in svetovalka s področja korporacijskega upravljanja in samoocenjevanja nadzornih svetov. Svoje poznavanje dela nadzornih svetov je nadgradila z izobraževanjem s področja učinkovitosti upravnih odborov na Harvard Business School in s področja vodenja upravnih odborov na Insead Business School.
Od maja 2010 do aprila 2017 je bila članica (od leta 2013 namestnica predsednika) nadzornega sveta Petrola d.d. in članica revizijske komisije. Od novembra 2018 je predsednica nadzornega sveta JP Uradni list, d.o.o., od avgusta 2019 pa članica nadzornega sveta Športne loterije, d.d. Od leta 2013 je članica Akreditacijske komisije nadzornega sveta KAD d.d. Od septembra 2018 do konca leta 2022 je bila članica Komisije za prejemke pri DUTB, d.d. Med letoma 2006 in 2019 je bila članica UO ecoDa (European Confederation of Directors' Association) v Bruslju in med letoma 2017 in 2019 tudi predsednica ecoDa. Trenutno je dejavna v okviru različnih delovnih skupin in komisij ecoDa. Je tudi članica Sveta za korporativno upravljanje Vlade RS in ECGCN (European CG Codes Network).
doc. dr. Anja Strojin Štampar
doc. dr. Anja Strojin Štampar
doc. dr. Anja Strojin Štampar je doktorica znanosti s področja prava z opravljenim pravniškim državnim izpitom ter magistra ekonomskih ved z večletnimi izkušnjami v pravosodju in gospodarstvu. Trenutno je odvetnica v odvetniški pisarni Jadek & Pensa.
Po zaključenem dodiplomskem študiju na Pravni fakulteti Univerze v Ljubljani je opravila podiplomski študij s področja mednarodnega gospodarskega prava (LL.M.) na Univerzi McGill v Montrealu, na Ekonomski fakulteti Univerze v Ljubljani pa je v letu 2014 zaključila tudi mednarodni MBA program, ki ga je v letu 2017 nadgradila z bolonjskim magisterijem na študijskem programu poslovodenje in organizacija. V letu 2017 je prav tako doktorirala na Evropski pravni fakulteti na temo korporativnega upravljanja v delniških družbah z enotirnim sistemom upravljanja. Ima delovne izkušnje na področju korporativnega upravljanja, prodajnih postopkov finančnih naložb in korporacijskih prevzemov ter upravljanja premoženja. V več kot desetih letih delovanja na vodilnih delovnih mestih si je pridobila izkušnje z vodenjem družbe, vzpostavljanjem in razvojem delovnih procesov ter projektnim vodenjem. Aktivno se je udejstvovala tudi kot članica nadzornih svetov različnih družb, med drugim tudi kot predsednica nadzornega sveta družbe Aerodrom Ljubljana, d. d. Kot članica različnih delovnih skupin pri Združenju nadzornikov Slovenije je sodelovala pri pripravi priporočil dobre prakse korporativnega upravljanja (Praktični napotki za nadzorne svete pri kadrovanju uprav, Priporočila za imenovanje, odpoklic in ureditev prejemkov članov uprav, Smernice za delovanje upravnih odborov, Priporočila dobre prakse sodelovanja delavcev pri upravljanju). Je avtorica več pisnih strokovnih prispevkov s področja korporativnega upravljanja, korporacijskega pravain upravljanja pokojninskih skladov ter predavateljica na strokovnih seminarjih. Na Evropski pravni fakulteti Nove Univerze je habilitirana kot docentka za civilno in gospodarsko prava ter predava gospodarsko in pogodbeno pravo.
14.00
Zaključek
* Organizator si pridržuje pravice do spremembe programa.
Na spletno stran se prijavite z vašimi članskimi podatki in večina informacij bo v obrazec vnesena samodejno.
POMEMBNO
Izobraževanje bo potekalo v Ljubljani (Dom gospodarstva, GZS, Dimičeva 13)
PLAČILO
Kotizacijo je potrebno poravnati najkasneje 2 dni pred pričetkom na: Združenje nadzornikov Slovenije, Dunajska cesta 128a, Ljubljana, poslovni račun št. SI56 0205 3005 0549 021 (NLB, d.d., Ljubljana). DDV v ceni ni obračunan. Za proračunske porabnike veljajo plačilni pogoji v skladu z zakonodajo o javnih plačilih. ZNS je davčni zavezanec - ID DDV: SI80341942.
Račun za udeležbo pošljemo po zaključku programa. Na vašo željo vam za plačilo kotizacije pripravimo predračun.
Ob prijavi treh ali več oseb iz enega podjetja vam nudimo 5 % popust.
Samoplačnikom ponujamo možnost plačila na obroke.
ODJAVE
O morebitni odsotnosti nam vsaj dva (2) dni pred začetkom dogodka pošljite pisno obvestilo na naslov: info@zdruzenje-ns.si, sicer zaračunamo celotno kotizacijo. Neplačilo predračuna ne pomeni avtomatične odjave. Odjava mora biti pisna.
Vplačanih kotizacij za prijave, ki niso pisno odpovedane najmanj dva dni pred pričetkom programa, ne vračamo. Mogoče pa so zamenjave udeležencev, sporočite nam le ime in priimek osebe, ki bo nadomestila prijavljeno osebo. Vnaprej se zahvaljujemo za razumevanje.
VAROVANJE PODATKOV
Skladno s 4. členom Politike zasebnosti in Splošnimi pogoji dogodkov se dogodki, ki jih organizira ZNS ali pri katerih ZNS sodeluje, lahko snemajo slikovno (video posnetki) in/ali zvočno (zvočni posnetki) ali/in se fotografirajo. S prijavo na posamezni dogodek potrjujete, da ste s tem seznanjeni in podate predhodno soglasje.