Intenzivni program izobraževanja za člane nadzornih svetov in upravnih odborov za prejem Potrdila za nadzornike s kvalifikacijo Ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo za pridobitev Potrdila o usposabljanju za člana nadzornega sveta in upravnega odbora v gospodarskih družbah v državni lasti.
Namen izobraževanja:
uvajanje in osnovno izobraževanje udeležencev za strokovno in uspešno delovanje v NS in UO;
kandidatom in novoimenovanim članom nadzornih svetov in neizvršnim članom upravnih odborov;
udeležba na izobraževanju je potrebna za vse člane NS in UO imenovane s strani RS (SDH, d.d.);
tistim, ki funkcijo nadzornika že opravljajo, svoja znanja z določenih področij pa želijo posodobiti in dopolniti;
posameznikom, ki se pripravljajo na izpit za pridobitev Certifikata ZNS;
predsednikom in članom uprav in upravnih odborov;
sekretarjem nadzornih svetov in predstavnikom strokovnih služb v družbi.
Predavatelji:
Program
07. 04. 2022
8.15
Uvodni pozdrav
8.30
PRAVO DRUŽB, VLOGA IN POMEN NADZORNIH SVETOV, ENOTIRNI SISTEM UPRAVLJANJA DRUŽB, KODEKSI UPRAVLJANJA DRUŽB IN PRIPOROČILA DOBRE PRAKSE
8.30 – 10.00 (Odmor 10.00 – 10.15)
10.15 – 11.45 (Odmor 11.45 – 12.00)
12.00 – 13.30
doc. dr. Anja Strojin Štampar
doc. dr. Anja Strojin Štampar
doc. dr. Anja Strojin Štampar je doktorica znanosti s področja prava z opravljenim pravniškim državnim izpitom ter magistra ekonomskih ved z večletnimi izkušnjami v pravosodju in gospodarstvu. Trenutno je odvetnica v odvetniški pisarni Jadek & Pensa.
Po zaključenem dodiplomskem študiju na Pravni fakulteti Univerze v Ljubljani je opravila podiplomski študij s področja mednarodnega gospodarskega prava (LL.M.) na Univerzi McGill v Montrealu, na Ekonomski fakulteti Univerze v Ljubljani pa je v letu 2014 zaključila tudi mednarodni MBA program, ki ga je v letu 2017 nadgradila z bolonjskim magisterijem na študijskem programu poslovodenje in organizacija. V letu 2017 je prav tako doktorirala na Evropski pravni fakulteti na temo korporativnega upravljanja v delniških družbah z enotirnim sistemom upravljanja. Ima delovne izkušnje na področju korporativnega upravljanja, prodajnih postopkov finančnih naložb in korporacijskih prevzemov ter upravljanja premoženja. V več kot desetih letih delovanja na vodilnih delovnih mestih si je pridobila izkušnje z vodenjem družbe, vzpostavljanjem in razvojem delovnih procesov ter projektnim vodenjem. Aktivno se je udejstvovala tudi kot članica nadzornih svetov različnih družb, med drugim tudi kot predsednica nadzornega sveta družbe Aerodrom Ljubljana, d. d. Kot članica različnih delovnih skupin pri Združenju nadzornikov Slovenije je sodelovala pri pripravi priporočil dobre prakse korporativnega upravljanja (Praktični napotki za nadzorne svete pri kadrovanju uprav, Priporočila za imenovanje, odpoklic in ureditev prejemkov članov uprav, Smernice za delovanje upravnih odborov, Priporočila dobre prakse sodelovanja delavcev pri upravljanju). Je avtorica več pisnih strokovnih prispevkov s področja korporativnega upravljanja, korporacijskega pravain upravljanja pokojninskih skladov ter predavateljica na strokovnih seminarjih. Na Evropski pravni fakulteti Nove Univerze je habilitirana kot docentka za civilno in gospodarsko prava ter predava gospodarsko in pogodbeno pravo.
08. 04. 2022
8.15
NADZOR POSLOVANJA PREKO RAČUNOVODSKIH IZKAZOV
8.30 – 10.00 (Odmor 10.00 – 10.15)
10.15 – 11.45 (Kosilo 11.45 – 12.30)
12.30 – 14.00
dr. Aljoša Valentinčič
dr. Aljoša Valentinčič
dr. Aljoša Valentinčič je redni profesor za področje denarja in financ na ljubljanski Ekonomski fakulteti. Doktoriral je leta 2004 na Univerzi v Glasgowu, VB, s področja financ in računovodstva. Predava predmete iz področja poslovnih financ, finančnega računovodstva in finančne analize. Dva mandata je bil prodekan za znanstvenoraziskovalno delo in doktorski študij. Raziskovalno se ukvarja z empiričnimi raziskavami iz področja računovodstva ter interakcije računovodstva s trgi kapitala, poslovnimi financami, revizijo ter korporativnim upravljanjem. Izsledke redno objavlja v kakovostnih mednarodnih indeksiranih revijah.
Vrsto let je aktiven v European Accounting Association, kjer zaseda položaj predsednika Stalnega znanstvenega odbora pri EAA. Bil je tudi lokalni koordinator mednarodnega konzorcija univerz, ki je pridobil financiranje EU za proučevanje učinkov uvedbe Mednarodnih standardov računovodskega poročanja (MSRP). Deloval je v treh nadzornih svetih javnih d.d. v Sloveniji, na zadnje v Zavarovalnici Triglav, d.d., kjer je bil celoten mandat do aprila 2013 tudi član revizijske komisije.
Je tudi član delovne skupine za pripravo in prenovoPriporočil za revizijske komisije.
14. 04. 2022
8.15 - 8.30
Predstavitev Certifikata ZNS
8.30 –10.30
VLOGA NADZORNEGA SVETA PRI STRATEŠKEM USMERJANJU DRUŽBE
Odmor 10.30 – 10.45
dr. Marko Jaklič
dr. Marko Jaklič
Dr. Marko Jaklič je redni profesor za področje poslovne ekonomije na Ekonomski fakulteti v Ljubljani. Ukvarja se s strateškim managementom, organizacijo, politiko konkurenčnosti in institucionalno ekonomijo. Vpleten je v mnoge mednarodne raziskovalne projekte s področja institucij v gospodarskem razvoju. Objavil je mnogo člankov v mednarodno priznanih revijah in napisal številne prispevke za knjige s področja poslovanja in razvoja managementa. Deluje tudi kot moderatorski svetovalec vrhnjemu managementu v managerskem procesu.
Je predstojnik Inštituta za socio-ekonomsko in poslovno evalvacijo na Ekonomski fakulteti v Ljubljani, član Strateškega sveta za gospodarstvo pri Vladi RS ter predsednik republiškega Sveta za znanost in tehnologijo. Do leta 2012 je bil član nadzornega sveta SID banke, trenutno pa ječlan nadzornega sveta družbe 2TDK, d.o.o. in predsednik nadzornega sveta TST Gostol, d.d.
Je tudi predsednik Programskega sveta pri Združenju nadzornikov Slovenije in član izpitne komisije za pridobitev Certifikata ZNS (potrdilo o usposobljenosti za opravljanje funkcije člana NS in UO).
10.45 - 11.45
VLOGA NADZORNEGA SVETA V INSOLVENČNIH POSTOPKIH
Kosilo 11.45 – 12.30
dr. Borut Bratina
dr. Borut Bratina
Dr. Borut Bratinaje doktor pravnih znanosti in univerzitetni diplomirani ekonomist. Je redni profesor na Ekonomsko-poslovni fakulteti Univerze v Mariboru na katedri za gospodarsko pravo. Kot gostujoči profesor je predaval na Sveučilištu v Zadru na oddelku za ekonomijo kot nosilec predmeta Korporacijsko upravljanje na podiplomskem bolonjskem programu druge stopnje. Od leta 2000 je predstojnik katedre in inštituta za gospodarsko pravo na EPF. Bil je tudi prodekan za gospodarjenje na fakulteti in predsednik oz. član Upravnega odbora UM ter predsednik Akademskega zbora UM. Od leta 2001 do 2015 je bil član Senata EPF. V letu 2005 je prejel Zlati znak Univerze v Mariboru. Znanstveno raziskovalno in strokovno deluje v okviru Inštituta za gospodarsko pravo na EPF, kjer je tudi predstojnik tega inštituta ter je soustanovitelj Inštituta za ekonomsko in korporacijsko upravljanje-IECG Maribor.
Na različnih ravneh in na različne načine sodeluje z mnogimi slovenskimi podjetji in drugimi organizaciji. Bil je predsednik oziroma član nadzornega sveta v več slovenskih podjetjih.
Je imetnik Certifikata ZNS in aktivno sodeluje v ZNS, kjer je član strokovnega sveta ter predsednik izpitne komisije za pridobitev Certifikata ZNS, bil pa je tudi član upravnega odbora ZNS do junija 2020. Na GZS je arbiter na stalni arbitraži. Je avtor več deset znanstvenih in strokovnih člankov predvsem iz področja gospodarskega prava, ki so bili objavljeni v domačih in tujih znanstvenih in strokovnih revijah. Je tudi avtor in soavtor več znanstvenih monografij in strokovnih knjig, učbenikov in velikega komentarja ZGD-1.
12.30 - 13.15
VREDNOTENJE UČINKOVITOSTI NADZORNEGA SVETA
mag. Irena Prijović
mag. Irena Prijović
Od leta 2004 je zaposlena kot izvršna direktorica Združenja nadzornikov Slovenije, s katerim je povezana že od njegove ustanovitve leta 1997. Je diplomirana ekonomistka (Univerza v Ljubljani), ki je študij nadaljevala na Fakulteti za družbene vede, kjer je magistrirala z delom: Učinkovitost delovanja nadzornih svetov. Profesionalno se ukvarja s tematiko korporacijskega upravljanja in vodenjem neprofitnih in nevladnih organizacij. Na področju korporacijskega upravljanja se ukvarja s postavljanjem različnih standardov, kodeksov in priporočil, raziskavami in certificiranjem znanj za delovanje v nadzornih svetih in upravnih odborih. Je avtorica in urednica različnih publikacij in priročnikov s tega področja. V praksi deluje kot predavateljica in svetovalka s področja korporacijskega upravljanja in samoocenjevanja nadzornih svetov. Svoje poznavanje dela nadzornih svetov je nadgradila z izobraževanjem s področja učinkovitosti upravnih odborov na Harvard Business School in s področja vodenja upravnih odborov na Insead Business School.
Od maja 2010 do aprila 2017 je bila članica (od leta 2013 namestnica predsednika) nadzornega sveta Petrola d.d. in članica revizijske komisije. Od novembra 2018 je predsednica nadzornega sveta JP Uradni list, d.o.o., od avgusta 2019 pa članica nadzornega sveta Športne loterije, d.d. Od leta 2013 je članica Akreditacijske komisije nadzornega sveta KAD d.d. Od septembra 2018 do konca leta 2022 je bila članica Komisije za prejemke pri DUTB, d.d. Med letoma 2006 in 2019 je bila članica UO ecoDa (European Confederation of Directors' Association) v Bruslju in med letoma 2017 in 2019 tudi predsednica ecoDa. Trenutno je dejavna v okviru različnih delovnih skupin in komisij ecoDa. Je tudi članica Sveta za korporativno upravljanje Vlade RS in ECGCN (European CG Codes Network).
13.15 - 14.15
UPRAVLJANJE S TVEGANJI
dr. Nadja Zorko
dr. Nadja Zorko
Dr. Nadja Zorko, je samostojna poslovna in finančna svetovalka podjetjem, predavateljica, pooblaščena ocenjevalka vrednosti podjetij, sodna izvedenka za ekonomijo- ocenjevanje vrednosti podjetij, s številnimi izkušnjami iz poslovnega in finančnega svetovanja, vodenja finančne funkcije, ocenjevanja vrednosti različnih panog. Prvotno je bila bankirka, nato je sedemnajst let delovala kot finančna direktorica in pooblaščenka uprave za upravljanje s tveganji v mednarodnem proizvodnem koncernu.
Zadnje leto se v sklopu samozaposlitve ukvarja z optimiranjem modelov upravljanja in vodenja podjetij ter izgradnjo prilagodljivih poslovnih modelov, ki omogočajo podjetjem večjo fleksibilnost in stabilnejšo dobičkovnost v času negotovih razmer v okolju. Je svetovalka poslovodstvom in lastnikom podjetij. Izziv v praksi so ji celostne spremembe posameznikov in sistemov ter zmanjševanje števila sporov na sodiščih ter 'prehod' v mediacije.
15. 04. 2022
8.15 - 9.45
KADROVANJE UPRAV
Odmor 9.45 – 10.00
Gorazd Podbevšek
Gorazd Podbevšek
Gorazd Podbevšekje je korporacijski pravnik in uveljavljen strokovnjak s področja korporacijskega upravljanja in delovanja nadzornih svetov, ki deluje v zasebnem podjetju RMG, d.o.o. in predsednik ZNS.
Z ZNS je začel tesneje sodelovati že leta 2003 kot avtor prvega Kodeksa upravljanja javnih delniških družb ob vstopu Slovenije v EU. Kasneje je z ZNS sodeloval predvsem kot redni predavatelj na izobraževanjih za nadzornike. V ZNS se je včlanil leta 2009 in pridobil Certifikat ZNS.
Kot strokovnjak se je v delo združenja vključeval tudi kot član različnih delovnih skupin in soavtor mnogih avtonomnih pravnih virov s področja upravljanja družb. Leta 2013 je postal predsednik Strokovnega sveta ZNS in od takrat je združenje strokovno predstavljal tudi v razmerju do drugih deležnikov in javnosti. Leta 2019 je postal član UO ZNS. Leta 2019 ga je Vlada RS imenovala v Svet za korporativno upravljanje. V začetku junija 2020 je postal član UO ecoDa v Bruslju, ki predstavlja krovno konfederacijo evropskih združenj, katere član je ZNS. Od junija 2020 je predsednik Združenja nadzornikov Slovenije.
V tem času je pridobival tudi praktične izkušnje iz delovanja v nadzornih svetih in upravnih odborih. Vidni pretekli nadzorniški funkciji sta predsedovanje NS družb NLB d.d. in HIT d.d. Trenutno je predsednik nadzornega sveta SŽ ŽGP d.o.o.
10.00 – 11.00
TRAJNOSTNO POSLOVANJE
Odmor 11.00 – 11.15
mag. Blanka Vezjak
mag. Blanka Vezjak
Mag. Blanka Vezjak, specialistka za revizijo in svetovanje poslovanja, pooblaščena revizorka, preizkušena računovodkinja in preizkušena notranja revizorka, se ukvarja predvsem s svetovanjem pri obvladovanju tveganj in revidiranjem poslovanja, od leta 2008 preko svojega podjetja Vezjak svetovanje, d. o. o. Pred tem je od leta 1994 vodila oddelke za zunanjo revizijo ter obvladovanje tveganj v največjih mednarodnih revizijskih in svetovalnih družbah. Poglobljeno se ukvarja s področji notranje revizije, informacij za odločanje, obvladovanja tveganj, korporativnega upravljanja in trajnostnega poslovanja – pri vodenju in izvajanju notranjerevizijskih in svetovalnih projektov pri strankah, z delovanjem v strokovnih organih, s predavanji in strokovnimi članki.
Kot zunanja neodvisna strokovnjakinja je bila/je članica revizijskih komisij nadzornega sveta številnih gospodarskih družb, trenutno pa je članica revizijske komisije nadzornega sveta: Unior. d.d. in Univerza v Ljubljani.
11.15 - 12.15
SODELOVANJE NADZORNEGA SVETA Z REVIZORJI
Kosilo 12.15 – 13.00
mag. Blanka Vezjak
mag. Blanka Vezjak
Mag. Blanka Vezjak, specialistka za revizijo in svetovanje poslovanja, pooblaščena revizorka, preizkušena računovodkinja in preizkušena notranja revizorka, se ukvarja predvsem s svetovanjem pri obvladovanju tveganj in revidiranjem poslovanja, od leta 2008 preko svojega podjetja Vezjak svetovanje, d. o. o. Pred tem je od leta 1994 vodila oddelke za zunanjo revizijo ter obvladovanje tveganj v največjih mednarodnih revizijskih in svetovalnih družbah. Poglobljeno se ukvarja s področji notranje revizije, informacij za odločanje, obvladovanja tveganj, korporativnega upravljanja in trajnostnega poslovanja – pri vodenju in izvajanju notranjerevizijskih in svetovalnih projektov pri strankah, z delovanjem v strokovnih organih, s predavanji in strokovnimi članki.
Kot zunanja neodvisna strokovnjakinja je bila/je članica revizijskih komisij nadzornega sveta številnih gospodarskih družb, trenutno pa je članica revizijske komisije nadzornega sveta: Unior. d.d. in Univerza v Ljubljani.
13.00 - 13.45
PROFESIONALNA ETIKA ČLANOV NADZORNIH SVETOV
dr. Bogomir Kovač
dr. Bogomir Kovač
Dr. Bogomir Kovač je redni profesor na Ekonomski fakulteti v Ljubljani na dodiplomskem in poddiplomskem študiju s področja ekonomike in ekonomike okolja, ekonomske filozofije, primerjalne analize ekonomskih sistemov in podjetništva. Je gostujoči profesor na tujih univerzah. V tujini se tudi nenehno izpopolnjuje. Je član mednarodnih ekonomskih združenj (European Economic Association, Strategic Planning Society, Hegell Gesellschaft Berlin).
Izkušnje si je pridobival s poslovnim svetovanjem, svetovanjem na vladni ravni tudi kot član strateških vladnih svetov. Deloval je v slovenskih nadzornih svetih in je nekdanji predsednik nadzornega sveta Droge d.d. Je avtor strokovnih člankov, samostojnih knjižnih del, kolumnist in publicist.
13.45 - 14.30
KOMUNICIRANJE NADZORNEGA SVETA
mag. Marjeta Tič Vesel
mag. Marjeta Tič Vesel
Mag. Marjeta T. Vesel je starejša svetovalka na Pristopu. Ima več kot petnajst let delovnih izkušenj na področju komunikacijskega menedžmenta in odnosov z javnostmi. Po izobrazbi je magistra ekonomije. Doslej je sodelovala v komunikacijskih projektih z različnimi naročniki s področja financ, prehrambne industrije in farmacevtske industrije, in to predvsem na področju celovitega upravljanja odnosov z javnostmi.
V letu 2005 je prejela priznanje za strokovno odličnost (Certificate of Excellence), ki ga podeljuje Mednarodno združenje za odnose z javnostmi (IPRA), v letu 2009 pri
znanje Zlato pero, ki ga podeljuje Mednarodno združenje poslovnih komunikatorjev (IABC). Prav tako aktivno sodeluje v strokovnih organizacijah s področja odnosov z javnostmi in marketinga ter je uveljavljena predavateljica na področju komunikacijskega menedžmenta. Je soavtorica knjige "Komuniciranje s finančnimi javnostmi" (GV Založba, Zbirka PR, Ljubljana, 2003).
14.30
ZAKLJUČEK IZOBRAŽEVANJA
Podelitev "Potrdil za nadzornike"
* Organizator si pridržuje pravice do spremembe programa.
POMEMBNO
Izobraževanje bomo izvedli v dvorani v Ljubljani (Dom gospodarstva - GZS, Dimičeva 13).
V kolikor se bodo okoliščine vezane na Covid-19 spremenile, bomo izobraževanje izvedli v interaktivni online obliki.
PLAČILO
Kotizacijo je potrebno poravnati najkasneje 2 dni pred pričetkom na: Združenje nadzornikov Slovenije, Dunajska cesta 128a, Ljubljana, poslovni račun št. SI56 0205 3005 0549 021 (NLB, d.d., Ljubljana). DDV v ceni ni obračunan. Za proračunske porabnike veljajo plačilni pogoji v skladu z zakonodajo o javnih plačilih. ZNS je davčni zavezanec - ID DDV: SI80341942.
Račun za udeležbo pošljemo po zaključku programa. Na vašo željo vam za plačilo kotizacije pripravimo predračun.
Ob prijavi treh ali več oseb iz enega podjetja vam nudimo 5 % popust.
Samoplačnikom ponujamo možnost plačila na obroke.
ODJAVE
O morebitni odsotnosti nam vsaj dva (2) dni pred začetkom dogodka pošljite pisno obvestilo na naslov: info@zdruzenje-ns.si, sicer zaračunamo celotno kotizacijo. Neplačilo predračuna ne pomeni avtomatične odjave. Odjava mora biti pisna.
Vplačanih kotizacij za prijave, ki niso pisno odpovedane najmanj dva dni pred pričetkom programa, ne vračamo. Mogoče pa so zamenjave udeležencev, sporočite nam le ime in priimek osebe, ki bo nadomestila prijavljeno osebo. Vnaprej se zahvaljujemo za razumevanje.
VAROVANJE PODATKOV
Skladno s 4. členom Politike zasebnosti in Splošnimi pogoji dogodkov se dogodki, ki jih organizira ZNS ali pri katerih ZNS sodeluje, lahko snemajo slikovno (video posnetki) in/ali zvočno (zvočni posnetki) ali/in se fotografirajo. S prijavo na posamezni dogodek potrjujete, da ste s tem seznanjeni in podate predhodno soglasje.
Izobraževanje bomo izvedli v dvorani v Ljubljani.
V kolikor se bodo okoliščine vezane na Covid-19 spremenile, bomo izobraževanje izvedli v interaktivni online obliki.
Nadgradite svoje znanje, opravite izpit in si pridobite Certifikat ZNS!