Program ima kvalifikacijo Ministrstva za gospodarstvo, turizem in šport za pridobitev "Potrdila o usposabljanju za člana nadzornega sveta in upravnega odbora" v gospodarskih družbah v državni lasti. Potrdilo dokazuje, da se je posameznik udeležil programa izobraževanja in pridobil ustrezna znanja za opravljanje funkcije člana NS in UO.
Namen izobraževanja:
uvajanje in osnovno izobraževanje udeležencev za strokovno in uspešno delovanje v NS in UO;
kandidatom in novoimenovanim članom nadzornih svetov in neizvršnim članom upravnih odborov;
udeležba na izobraževanju je potrebna za vse člane NS in UO imenovane s strani RS (SDH, d.d.);
tistim, ki funkcijo nadzornika že opravljajo, svoja znanja z določenih področij pa želijo posodobiti in dopolniti;
posameznikom, ki se pripravljajo na izpit za pridobitev Certifikata ZNS;
predsednikom in članom uprav in upravnih odborov;
sekretarjem nadzornih svetov in predstavnikom strokovnih služb v družbi.
Zakaj se udeležiti izobraževanja pri ZNS?
ZNS ima najdaljšo tradicijo na področju izobraževanja nadzornikov,
ZNS oblikuje strokovne vire za delo članov nadzornih svetov in neizvršnih članov upravnih odborov,
izobraževanje izvajajo izkušeni predavatelji iz prakse,
vzpodbujamo interaktivno izmenjavo izkušenj in mnenj med udeleženci in predavatelji,
stalen nadzor nad strokovno kakovostjo programov in predavateljev
na izobraževanju prejmete obsežno gradivo (priporočila, smernice, avtonomni pravni viri,...), ki ga boste potrebovali pri svojem delu in je sicer dostopno le članom ZNS,
promocija certificiranja in imetnikov obeh strokovnih kvalifikacij.
Predavatelji:
Program
13. 04. 2023
8.15
Uvodni pozdrav
8.30 - 13.30
PRAVO DRUŽB, VLOGA IN POMEN NADZORNIH SVETOV, ENOTIRNI SISTEM UPRAVLJANJA DRUŽB, KODEKSI UPRAVLJANJA DRUŽB IN PRIPOROČILA DOBRE PRAKSE
8.30 – 10.00 (Odmor 10.00 – 10.15)
10.15 – 11.45 (Odmor 11.45 – 12.00)
12.00 – 13.30
Gorazd Podbevšek
Gorazd Podbevšek
Gorazd Podbevšekje je korporacijski pravnik in uveljavljen strokovnjak s področja korporacijskega upravljanja in delovanja nadzornih svetov, ki deluje v zasebnem podjetju RMG, d.o.o. in predsednik ZNS.
Z ZNS je začel tesneje sodelovati že leta 2003 kot avtor prvega Kodeksa upravljanja javnih delniških družb ob vstopu Slovenije v EU. Kasneje je z ZNS sodeloval predvsem kot redni predavatelj na izobraževanjih za nadzornike. V ZNS se je včlanil leta 2009 in pridobil Certifikat ZNS.
Kot strokovnjak se je v delo združenja vključeval tudi kot član različnih delovnih skupin in soavtor mnogih avtonomnih pravnih virov s področja upravljanja družb. Leta 2013 je postal predsednik Strokovnega sveta ZNS in od takrat je združenje strokovno predstavljal tudi v razmerju do drugih deležnikov in javnosti. Leta 2019 je postal član UO ZNS. Leta 2019 ga je Vlada RS imenovala v Svet za korporativno upravljanje. V začetku junija 2020 je postal član UO ecoDa v Bruslju, ki predstavlja krovno konfederacijo evropskih združenj, katere član je ZNS. Od junija 2020 je predsednik Združenja nadzornikov Slovenije.
V tem času je pridobival tudi praktične izkušnje iz delovanja v nadzornih svetih in upravnih odborih. Vidni pretekli nadzorniški funkciji sta predsedovanje NS družb NLB d.d. in HIT d.d. Trenutno je predsednik nadzornega sveta SŽ ŽGP d.o.o.
14. 04. 2023
8.15 - 10.15
VLOGA NADZORNEGA SVETA PRI STRATEŠKEM USMERJANJU DRUŽBE
Odmor 10.15 – 10.30
dr. Marko Jaklič
dr. Marko Jaklič
Dr. Marko Jaklič je redni profesor za področje poslovne ekonomije na Ekonomski fakulteti v Ljubljani. Ukvarja se s strateškim managementom, organizacijo, politiko konkurenčnosti in institucionalno ekonomijo. Vpleten je v mnoge mednarodne raziskovalne projekte s področja institucij v gospodarskem razvoju. Objavil je mnogo člankov v mednarodno priznanih revijah in napisal številne prispevke za knjige s področja poslovanja in razvoja managementa. Deluje tudi kot moderatorski svetovalec vrhnjemu managementu v managerskem procesu.
Je predstojnik Inštituta za socio-ekonomsko in poslovno evalvacijo na Ekonomski fakulteti v Ljubljani, član Strateškega sveta za gospodarstvo pri Vladi RS ter predsednik republiškega Sveta za znanost in tehnologijo. Do leta 2012 je bil član nadzornega sveta SID banke, trenutno pa ječlan nadzornega sveta družbe 2TDK, d.o.o. in predsednik nadzornega sveta TST Gostol, d.d.
Je tudi predsednik Programskega sveta pri Združenju nadzornikov Slovenije in član izpitne komisije za pridobitev Certifikata ZNS (potrdilo o usposobljenosti za opravljanje funkcije člana NS in UO).
10.30 - 11.30
VLOGA NADZORNEGA SVETA V INSOLVENČNIH POSTOPKIH
Odmor 11.30 – 11.45
dr. Borut Bratina
dr. Borut Bratina
Dr. Borut Bratinaje doktor pravnih znanosti in univerzitetni diplomirani ekonomist. Je redni profesor na Ekonomsko-poslovni fakulteti Univerze v Mariboru na katedri za gospodarsko pravo. Kot gostujoči profesor je predaval na Sveučilištu v Zadru na oddelku za ekonomijo kot nosilec predmeta Korporacijsko upravljanje na podiplomskem bolonjskem programu druge stopnje. Od leta 2000 je predstojnik katedre in inštituta za gospodarsko pravo na EPF. Bil je tudi prodekan za gospodarjenje na fakulteti in predsednik oz. član Upravnega odbora UM ter predsednik Akademskega zbora UM. Od leta 2001 do 2015 je bil član Senata EPF. V letu 2005 je prejel Zlati znak Univerze v Mariboru. Znanstveno raziskovalno in strokovno deluje v okviru Inštituta za gospodarsko pravo na EPF, kjer je tudi predstojnik tega inštituta ter je soustanovitelj Inštituta za ekonomsko in korporacijsko upravljanje-IECG Maribor.
Na različnih ravneh in na različne načine sodeluje z mnogimi slovenskimi podjetji in drugimi organizaciji. Bil je predsednik oziroma član nadzornega sveta v več slovenskih podjetjih.
Je imetnik Certifikata ZNS in aktivno sodeluje v ZNS, kjer je član strokovnega sveta ter predsednik izpitne komisije za pridobitev Certifikata ZNS, bil pa je tudi član upravnega odbora ZNS do junija 2020. Na GZS je arbiter na stalni arbitraži. Je avtor več deset znanstvenih in strokovnih člankov predvsem iz področja gospodarskega prava, ki so bili objavljeni v domačih in tujih znanstvenih in strokovnih revijah. Je tudi avtor in soavtor več znanstvenih monografij in strokovnih knjig, učbenikov in velikega komentarja ZGD-1.
11.45 - 12.30
PROFESIONALNA ETIKA ČLANOV NADZORNIH SVETOV
Odmor 11.45 – 12.30
dr. Bogomir Kovač
dr. Bogomir Kovač
Dr. Bogomir Kovač je redni profesor na Ekonomski fakulteti v Ljubljani na dodiplomskem in poddiplomskem študiju s področja ekonomike in ekonomike okolja, ekonomske filozofije, primerjalne analize ekonomskih sistemov in podjetništva. Je gostujoči profesor na tujih univerzah. V tujini se tudi nenehno izpopolnjuje. Je član mednarodnih ekonomskih združenj (European Economic Association, Strategic Planning Society, Hegell Gesellschaft Berlin).
Izkušnje si je pridobival s poslovnim svetovanjem, svetovanjem na vladni ravni tudi kot član strateških vladnih svetov. Deloval je v slovenskih nadzornih svetih in je nekdanji predsednik nadzornega sveta Droge d.d. Je avtor strokovnih člankov, samostojnih knjižnih del, kolumnist in publicist.
12.45 - 13.30
VREDNOTENJE UČINKOVITOSTI NADZORNEGA SVETA
Gorazd Podbevšek
Gorazd Podbevšek
Gorazd Podbevšekje je korporacijski pravnik in uveljavljen strokovnjak s področja korporacijskega upravljanja in delovanja nadzornih svetov, ki deluje v zasebnem podjetju RMG, d.o.o. in predsednik ZNS.
Z ZNS je začel tesneje sodelovati že leta 2003 kot avtor prvega Kodeksa upravljanja javnih delniških družb ob vstopu Slovenije v EU. Kasneje je z ZNS sodeloval predvsem kot redni predavatelj na izobraževanjih za nadzornike. V ZNS se je včlanil leta 2009 in pridobil Certifikat ZNS.
Kot strokovnjak se je v delo združenja vključeval tudi kot član različnih delovnih skupin in soavtor mnogih avtonomnih pravnih virov s področja upravljanja družb. Leta 2013 je postal predsednik Strokovnega sveta ZNS in od takrat je združenje strokovno predstavljal tudi v razmerju do drugih deležnikov in javnosti. Leta 2019 je postal član UO ZNS. Leta 2019 ga je Vlada RS imenovala v Svet za korporativno upravljanje. V začetku junija 2020 je postal član UO ecoDa v Bruslju, ki predstavlja krovno konfederacijo evropskih združenj, katere član je ZNS. Od junija 2020 je predsednik Združenja nadzornikov Slovenije.
V tem času je pridobival tudi praktične izkušnje iz delovanja v nadzornih svetih in upravnih odborih. Vidni pretekli nadzorniški funkciji sta predsedovanje NS družb NLB d.d. in HIT d.d. Trenutno je predsednik nadzornega sveta SŽ ŽGP d.o.o.
20. 04. 2023
8.12 - 13.15
NADZOR POSLOVANJA PREKO RAČUNOVODSKIH IZKAZOV
8.15 – 9.45 (Odmor 9.45 – 10.00)
10.00 – 11.30 (Odmor 11.30 – 11.45)
11.45 – 13.15
dr. Aljoša Valentinčič
dr. Aljoša Valentinčič
dr. Aljoša Valentinčič je redni profesor za področje denarja in financ na ljubljanski Ekonomski fakulteti. Doktoriral je leta 2004 na Univerzi v Glasgowu, VB, s področja financ in računovodstva. Predava predmete iz področja poslovnih financ, finančnega računovodstva in finančne analize. Dva mandata je bil prodekan za znanstvenoraziskovalno delo in doktorski študij. Raziskovalno se ukvarja z empiričnimi raziskavami iz področja računovodstva ter interakcije računovodstva s trgi kapitala, poslovnimi financami, revizijo ter korporativnim upravljanjem. Izsledke redno objavlja v kakovostnih mednarodnih indeksiranih revijah.
Vrsto let je aktiven v European Accounting Association, kjer zaseda položaj predsednika Stalnega znanstvenega odbora pri EAA. Bil je tudi lokalni koordinator mednarodnega konzorcija univerz, ki je pridobil financiranje EU za proučevanje učinkov uvedbe Mednarodnih standardov računovodskega poročanja (MSRP). Deloval je v treh nadzornih svetih javnih d.d. v Sloveniji, na zadnje v Zavarovalnici Triglav, d.d., kjer je bil celoten mandat do aprila 2013 tudi član revizijske komisije.
Je tudi član delovne skupine za pripravo in prenovoPriporočil za revizijske komisije.
21. 04. 2023
8.15
PREDSTAVITEV CERTIFIKATA ZNS
8.30 - 9.30
UPRAVLJANJE S TVEGANJI
Odmor 9.30 – 9.45
dr. Nadja Zorko
dr. Nadja Zorko
Dr. Nadja Zorko, je samostojna poslovna in finančna svetovalka podjetjem, predavateljica, pooblaščena ocenjevalka vrednosti podjetij, sodna izvedenka za ekonomijo- ocenjevanje vrednosti podjetij, s številnimi izkušnjami iz poslovnega in finančnega svetovanja, vodenja finančne funkcije, ocenjevanja vrednosti različnih panog. Prvotno je bila bankirka, nato je sedemnajst let delovala kot finančna direktorica in pooblaščenka uprave za upravljanje s tveganji v mednarodnem proizvodnem koncernu.
Zadnje leto se v sklopu samozaposlitve ukvarja z optimiranjem modelov upravljanja in vodenja podjetij ter izgradnjo prilagodljivih poslovnih modelov, ki omogočajo podjetjem večjo fleksibilnost in stabilnejšo dobičkovnost v času negotovih razmer v okolju. Je svetovalka poslovodstvom in lastnikom podjetij. Izziv v praksi so ji celostne spremembe posameznikov in sistemov ter zmanjševanje števila sporov na sodiščih ter 'prehod' v mediacije.
9.45 - 10.45
SODELOVANJE NADZORNEGA SVETA Z REVIZORJI
Odmor 10.45 – 11.00
mag. Blanka Vezjak
mag. Blanka Vezjak
Mag. Blanka Vezjak, specialistka za revizijo in svetovanje poslovanja, pooblaščena revizorka, preizkušena računovodkinja in preizkušena notranja revizorka, se ukvarja predvsem s svetovanjem pri obvladovanju tveganj in revidiranjem poslovanja, od leta 2008 preko svojega podjetja Vezjak svetovanje, d. o. o. Pred tem je od leta 1994 vodila oddelke za zunanjo revizijo ter obvladovanje tveganj v največjih mednarodnih revizijskih in svetovalnih družbah. Poglobljeno se ukvarja s področji notranje revizije, informacij za odločanje, obvladovanja tveganj, korporativnega upravljanja in trajnostnega poslovanja – pri vodenju in izvajanju notranjerevizijskih in svetovalnih projektov pri strankah, z delovanjem v strokovnih organih, s predavanji in strokovnimi članki.
Kot zunanja neodvisna strokovnjakinja je bila/je članica revizijskih komisij nadzornega sveta številnih gospodarskih družb, trenutno pa je članica revizijske komisije nadzornega sveta: Unior. d.d. in Univerza v Ljubljani.
11.00 - 12.00
TRAJNOSTNO POSLOVANJE
Odmor 12.00 – 12.15
mag. Blanka Vezjak
mag. Blanka Vezjak
Mag. Blanka Vezjak, specialistka za revizijo in svetovanje poslovanja, pooblaščena revizorka, preizkušena računovodkinja in preizkušena notranja revizorka, se ukvarja predvsem s svetovanjem pri obvladovanju tveganj in revidiranjem poslovanja, od leta 2008 preko svojega podjetja Vezjak svetovanje, d. o. o. Pred tem je od leta 1994 vodila oddelke za zunanjo revizijo ter obvladovanje tveganj v največjih mednarodnih revizijskih in svetovalnih družbah. Poglobljeno se ukvarja s področji notranje revizije, informacij za odločanje, obvladovanja tveganj, korporativnega upravljanja in trajnostnega poslovanja – pri vodenju in izvajanju notranjerevizijskih in svetovalnih projektov pri strankah, z delovanjem v strokovnih organih, s predavanji in strokovnimi članki.
Kot zunanja neodvisna strokovnjakinja je bila/je članica revizijskih komisij nadzornega sveta številnih gospodarskih družb, trenutno pa je članica revizijske komisije nadzornega sveta: Unior. d.d. in Univerza v Ljubljani.
12.15 - 13.45
KADROVANJE UPRAV
Odmor 13.45 – 14.00
Gorazd Podbevšek
Gorazd Podbevšek
Gorazd Podbevšekje je korporacijski pravnik in uveljavljen strokovnjak s področja korporacijskega upravljanja in delovanja nadzornih svetov, ki deluje v zasebnem podjetju RMG, d.o.o. in predsednik ZNS.
Z ZNS je začel tesneje sodelovati že leta 2003 kot avtor prvega Kodeksa upravljanja javnih delniških družb ob vstopu Slovenije v EU. Kasneje je z ZNS sodeloval predvsem kot redni predavatelj na izobraževanjih za nadzornike. V ZNS se je včlanil leta 2009 in pridobil Certifikat ZNS.
Kot strokovnjak se je v delo združenja vključeval tudi kot član različnih delovnih skupin in soavtor mnogih avtonomnih pravnih virov s področja upravljanja družb. Leta 2013 je postal predsednik Strokovnega sveta ZNS in od takrat je združenje strokovno predstavljal tudi v razmerju do drugih deležnikov in javnosti. Leta 2019 je postal član UO ZNS. Leta 2019 ga je Vlada RS imenovala v Svet za korporativno upravljanje. V začetku junija 2020 je postal član UO ecoDa v Bruslju, ki predstavlja krovno konfederacijo evropskih združenj, katere član je ZNS. Od junija 2020 je predsednik Združenja nadzornikov Slovenije.
V tem času je pridobival tudi praktične izkušnje iz delovanja v nadzornih svetih in upravnih odborih. Vidni pretekli nadzorniški funkciji sta predsedovanje NS družb NLB d.d. in HIT d.d. Trenutno je predsednik nadzornega sveta SŽ ŽGP d.o.o.
14.00 - 14.45
KOMUNICIRANJE NADZORNEGA SVETA
mag. Marjeta Tič Vesel
mag. Marjeta Tič Vesel
Mag. Marjeta T. Vesel je starejša svetovalka na Pristopu. Ima več kot petindvajset let delovnih izkušenj na področju komunikacijskega menedžmenta in odnosov z javnostmi. Po izobrazbi je magistra ekonomije. Doslej je sodelovala v komunikacijskih projektih z različnimi naročniki s področja financ, prehrambne industrije in farmacevtske industrije, in to predvsem na področju celovitega upravljanja odnosov z javnostmi.
V letu 2005 je prejela priznanje za strokovno odličnost (Certificate of Excellence), ki ga podeljuje Mednarodno združenje za odnose z javnostmi (IPRA), v letu 2009 pri
znanje Zlato pero, ki ga podeljuje Mednarodno združenje poslovnih komunikatorjev (IABC). Prav tako aktivno sodeluje v strokovnih organizacijah s področja odnosov z javnostmi in marketinga ter je uveljavljena predavateljica na področju komunikacijskega menedžmenta. Je soavtorica knjige "Komuniciranje s finančnimi javnostmi" (GV Založba, Zbirka PR, Ljubljana, 2003).
14.45
Zaključek izobraževanja
* Organizator si pridržuje pravice do spremembe programa.
POMEMBNO
Izobraževanje bo potekalo v interaktivni online obliki (ZOOM).
PLAČILO
Kotizacijo je potrebno poravnati najkasneje 2 dni pred pričetkom na: Združenje nadzornikov Slovenije, Dunajska cesta 128a, Ljubljana, poslovni račun št. SI56 0205 3005 0549 021 (NLB, d.d., Ljubljana). DDV v ceni ni obračunan. Za proračunske porabnike veljajo plačilni pogoji v skladu z zakonodajo o javnih plačilih. ZNS je davčni zavezanec - ID DDV: SI80341942.
Račun za udeležbo pošljemo po zaključku programa. Na vašo željo vam za plačilo kotizacije pripravimo predračun.
Ob prijavi treh ali več oseb iz enega podjetja vam nudimo 5 % popust.
Samoplačnikom ponujamo možnost plačila na obroke.
ODJAVE
Prijava na izobraževanje je zavezujoča.
O morebitni odsotnosti nam vsaj dva (2) dni pred začetkom dogodka pošljite pisno obvestilo na naslov: info@zdruzenje-ns.si, sicer zaračunamo celotno kotizacijo. Neplačilo predračuna ne pomeni avtomatične odjave. Odjava mora biti pisna. V primeru neudeležbe ali odjave manj kot 2 dni pred izobraževanjem, je potrebno kotizacijo poravnati v celoti.
Vplačanih kotizacij za prijave, ki niso pisno odpovedane najmanj 2 dni pred pričetkom programa, ne vračamo. Mogoče pa so zamenjave udeležencev, sporočite nam le ime in priimek osebe, ki bo nadomestila prijavljeno osebo. Vnaprej se zahvaljujemo za razumevanje.
VAROVANJE PODATKOV
Skladno s 4. členom Politike zasebnosti in Splošnimi pogoji dogodkov se dogodki, ki jih organizira ZNS ali pri katerih ZNS sodeluje, lahko snemajo slikovno (video posnetki) in/ali zvočno (zvočni posnetki) ali/in se fotografirajo. S prijavo na posamezni dogodek potrjujete, da ste s tem seznanjeni in podate predhodno soglasje.
Izobraževanje bo potekalo v interaktivni online obliki (ZOOM).
Evropska akreditacija
Program izobraževanja za nadzornike za pridobitev »Potrdila za nadzornike«, ki ga izvaja ZNS in »Certifikat ZNS«, imata poleg domače kvalifikacije (MGRT) tudi evropsko akreditacijo (ecoDa).
Nadgradite svoje znanje, opravite izpit in si pridobite Certifikat ZNS!