
Na članskem srečanju ZNS, 23. aprila 2025, smo se posvetili enemu najpomembnejših primerov korporacijskega in pravnega spodrsljaja v Združenem kraljestvu – škandalu britanske pošte (Post Office scandal), ki ga nekateri opisujejo kot »največjo sodno napako v britanski pravni zgodovini«.
Katere lekcije prinaša ta primer in kakšen je njegov pomen za sodobno korporacijsko upravljanje?
Osrednje predavanje je imel dr. Roger Barker (Institute of Directors – IoD), ki je predstavil ključne nauke iz primera in njihovo relevantnost za sodobno korporacijsko upravljanje. V nadaljevanju razprave, kjer se mu je pridružil dr. Miha Škerlavaj (Univerza v Ljubljani in BI Norwegian Business School), pa smo osvetlili širše organizacijske in etične razsežnosti tega primera.
Zaradi napak v informacijskem sistemu Horizon je bilo med letoma 1999 in 2015 neupravičeno obtoženih več kot 700 poštnih uslužbencev. Vodstvo podjetja je kljub številnim opozorilom vztrajalo pri zanesljivosti sistema, ignoriralo dokaze ter zlorabljalo pravna sredstva in pooblastila v škodo posameznikov. Gre za šolski primer sistemskega odpovedovanja notranjih kontrol ter pomanjkanja transparentnosti, odgovornosti in etičnega ravnanja v javnem podjetju.
Britansko združenje Institute of Directors (IoD) je analiziralo ta škandal in pripravilo poročilo The Post Office Scandal: A Failure of Governance, v katerem izpostavlja ključne lekcije ter podaja priporočila za izboljšanje korporacijskega upravljanja. Ta so namenjena obnovi zaupanja v britansko korporativno okolje in preprečevanju podobnih primerov v prihodnosti.
Nazaj
Sorodne novice

28. režim – odziv ecoDa na posvetovanje Evropske komisije
Preberi več
Revidirani ESRS – odziv ecoDa na posvetovanje EFRAG
Preberi več
Odprti javni poziv za dve članici oziroma dva člana NS družbe SDH, d.
...do vključno petka, 17. 10. 2025, do 12:00 ure
Preberi več
Družba Cinkarna Celje, d. d. je nov korporativni član ZNS
Hvala za zaupanje!
Preberi več